2016. május 13., péntek

#Díj

Atya úr isten! :o
Nem, nem új résszel jelentkeztem (viszont bátran jelentem, hogy kettővel, vagy hárommal már elég szépen haladok), hanem ahogy a cím is mutatta: egy díjat kaptam. Mégpedig Jia Woodtól, aki egy fantasztikus történetet ír Alice történetéről. :$
Ezer köszönet a díjért, és megtisztelő, hogy rám gondolt a kedves ajándékozó! 💛


          Szabályok:
  1. Köszönd meg a díjat, és tedd ki, kitől kaptad!
  2. Olvasd el annak a blogját, akitől kaptad!
  3. Írj 12 dolgot az illető blogjáról!
  4. Írj 12 dolgot a saját blogodról!
  5. Válaszolj a 12 kérdésre!
  6. Tegyél fel 12 kérdést!
  7. Kommentelj annak a blogján, akitől kaptad, hiszen mindenkinek jól esik a visszajelzés! Ez lehet kritika, vélemény, a lényeg, hogy építő jellegű legyen!


12 cucci Jia blogjáról:
× Még volt hirdetve egy szavazás a részek publikálásának gyakorságáról... Én csak azért voksoltam a "kéthetente egyszer" mellett, mert így biztos kényelmes lesz Jiának. De ezzel csak magamat kínoztam. ><
× Eszméletlenül jól fogalmaz, amikor rátaláltam a blogra, nem hittem, hogy ilyen lehengerlő.
× Egyik kedvenc gyerekkori mesémet, az Alíz Csodaországban történetét dolgozza fel. 
× Garantáltan meg fogod szeretni Floyd karakterét, mert ki nem tartana cukinak egy szexi, dühöngő tündérkét? 
× Direkt nem kattintottam először a Szereplők menüpontra, mert szeretem magam elképzelni a cselekmény mozgatórugóit, de nem bántam meg. Sőt, valahogy olyasmi bájos teremtésnek gondoltam Floydot, mint Lee Hong Ki!  💛
× Ettől a történettől kezd tündérfétisem lenni... :$ (Meg a gondolat, hogy Floyd fenekén feszül a kis nadrágja, miközben ádáz tekintettel néz a főhősre :D )
× Már amikor elkezdtem olvasni, fel akartam iratkozni. Ám akkor is szinte pofozgatnom kellett magam, hogy ébren maradjak, mert kíváncsi voltam a folytatásra. c: Így ezt csak utólag tehettem meg. 
× A csipkelődő párbeszédek abszolúte favoritok (vagyis melegen ajánlom a leendő olvasóknak!).
× A történet hatására egyik hétvégén kétszer is megnéztem az Alíz Csodaországbant, aztán elővettem az 1958-as kiadású, ősöreg kötetemet és kicsit sem néztek ám reggelente dilisnek miatta a buszon... :D
× Amikor a harmadik fejezetet olvastam, és megláttam a Hong Ki-s gifet, ne tudjátok meg, milyen fangörcs jött rám... 
× Eléggé jól forgatja Jia a szavakat, rengetegszer nevettem fel hangosan (Az éjszaka közepén, igen. Bocsi, Anya!:'c )
× Nem akartam a designról írni ebbe a tizenkét cucciba, de muszáj megjegyeznem, hogy nagyon igényes, letisztult a blog felülete és tetszik a színkomplementer, amit használ.

12 cucci a saját blogomról:
~ A saját agymenéseim találhatóak meg vegyesen, minden, ami szem-szájnak ingere (legalábbis az enyémnek><)
~ Legtöbbször este, elalvás előtt, zenehallgatás közben jutnak eszembe a történetek, és ami a legdurvább: nem írom fel sehová sem, hanem reggel is tudom, mit találtam ki. 
~ A blogot csak azért vezetem, mert pár ismerősömnek meg szoktam mutatni az írásaimat és így egyszerűbb, ha csak egy linket küldök, nem pedig körbeadogatom a Word dokumentumot.
~ Iszonyú rendszertelenül posztolok, de jelenleg összesen 11 piszkozatom van, amikkel jól is állok, de nincs időm befejezni. 
~ Az első két történetem: Menedék és Grey Potion (HP ff), de pont, hogy azokat hanyagolom... :o
~ Leginkább a The Neighbourhood nevű banda inspirál.
~ Két vagy három olyan történeten is agyalok, nekik persze még a fülszöveg sincs meg. 
~ Utálok túl sokat írni egy fejezethez, ami szerintem meg is látszik...
~ Az eddigi fanfictionjeimben a szereplők sosem az eredeti környezetükben játszódtak (kivéve a HP ff, de azt még csak nem is publikáltam ><).
~ Ha valami idézetet találsz a blogon, az mind saját, rendkívül megszenvedtem velük...:'D (Vinni ér, amúgy... nem harapok:$)
~ A Blogok menüpont alatt eredetileg az általam olvasott blogok szerepeltek, de még linkcserét kértek, aztán lusta voltam új oldalt készíteni.
~ Minden egyes linkcsere-kérő blogját elolvasom és kiválasztok egy olyan gifet, ami passzol a tartalomhoz. :$
 + Jia 12 pontját hamarabb össze tudtam hozni, mint a sajátomat, ezért is késett a poszt ><


A kérdések

Mi ihletett a történeted megírásához?
 Ahogy fentebb említettem, legtöbbször az este hallgatott zenék hatására jön az ihlet (leginkább ritmus, dallam alapján*), esetleg az időjrárás. Vagy egy-egy filmbéli mondat ragadja meg a figyelmem, aztán egy szünetet nyomva egyszemélyes bölcsészkarrá alakulok át olyankor. 

Mit gondolsz azokról az emberekről, akik azért blogolnak, hogy tartozzanak valahová? Te miért kezdtél el blogolni?
 Nem nagyon mozgok otthonosan a blogger-körben, ilyenről még nem hallottam. Szerintem nincs olyan, aki a közösségbe tartozás végett írna webes felületen, esetleg a tumblr-t mondanám ehhez a témához. Én? Hát, öö... először csak ki akartam írni magamból a stresszt (azért voltak eleinte nyomasztó történeteim), aztán rákaptam az ízére, gondoltam egyet és megosztottam a világgal

Szerinted mennyire fontos az, hogy hány feliratkozója van egy blognak?
 Szerintem az utcáról internetről beesett laikusnak teljesen mindegy, nem befolyásolja szerintem az embert az, hány feliratkozója van az adott blognak. Viszont ha már valaki olvassa is a történetet, azzal kedveskedhet a kedves írónak, hogy megnyom pár gombot, hisz az már valami ösztönzés: igenis van miért folytatni azt az agyérgörcsöt! 

Miért szeretsz írni?
 Számomra ez egyfajta brainstorming. Növeli a kreativitásomat, közben fejlesztem a helyesírásomat, ha valaminek utána kell néznem, akkor még művelődök is (hah!). Másrészt az olvasóim kis része kapcsolatba is lép velem, ezáltal új embereket ismerek meg. Esetleg a bloggertársakkal meg tudom beszélni a szarjaimat apró-cseprő gondjaimat, ötleteket adhatunk egymásnak ➡ szintén emberekkel kommunikálok.

Hozzád melyik áll közelebb: a kézirat vagy a gépelt szöveg? Miért?
 Ha más írását olvasom, akkor tök mindegy, csak el tudjam olvasni. :D Ha a sajátom, akkor gépelt, mert mindig más betűstílusban (betűtípusban) írok, meg legtöbbször annyi gondolatom van, hogy míg körmölnék, nagyon türelmetlen lennék és az eredmény valami nem túl bizalomgerjesztő macskakaparás lenne.

Ha azonosulhatnál az egyik karaktereddel, ki lennél? Miért pont ő?
 A Felemeltelek című történetem Yoon Gi nevű kis elmeroggyantkájával azonosulnék leginkább, mert eleve a vadászat, erdészkedés a(z egyik) nagy szerelmem, én sem vagyok valami társas lény (hiába tűnök annak), erős sem vagyok (sem testileg, sem pedig lelkileg).

Használsz írói álnevet? Miért\miért nem?
Igen, használok. Eleve sok ismerősöm van a legtöbb blogos csoportban és nem szeretném a legtöbbnek az orra alá dörgölni az érzéseimet, gondolataimat. 

Van valaki, aki támogat, ha írásról van szó?
Igen, van. (:

Miért döntöttél úgy, hogy blogírásnak adod a fejed?
Nem döntöttem így, ez csak szimpla hobbi, kikapcsolódás.

Mi a véleményed a gengszterekről? A stílus mellett, vagy ellen szavazol?
Ez elég hosszú és kifejtős téma. Ennek a legtöbb esetben lelki gyökere van, a valahova tartozni akarás érzete irányítja az embert, meg az, hogy valamivel kitűnjön (Ez egy egyszerűbb mód. Mert mégiscsak nehezebb lenne megtanulni azt, amire például Claudio Pinto képes... :'D). Esetleg az adott személy a családja miatt aggódik és ebben lát kiutat a helyzetből. Stílus? :o Inkább egy életvitel.

Szerinted ki a blogger világ legnagyobb alakja?
Már fentebb megemlítettem, hogy nem nagyon vagyok képben az ilyenekkel, de hazudnék, ha azt mondanám, egyáltalán nem tudok semmit sem. Senkit sem mondanék legszívesebben, mert rengeteg tehetséges, egyedi és kreatív blogger van jobbnál jobb ötletekkel. De mégis kiemelném Raistlint (Bloody Romantic), akinek rengeteg csodálatos agyszüleménye van, iszonyat jó az ízlése. Ő talán az első olyan író, akinek az oldalát azóta, mióta ráleltem, rendszeresen látogatom. 


A kérdéseim:
1. Szokott inspirálni az, amit az iskolában tanulsz? (legyen szó bármiről)
2. A történetben az aktuális időjárást mi alapján írod? 
3. Miközben írsz, az általad hallgatott zenét igazítod a történethez, vagy fordítva?
4. Milyen témákat szeretsz leginkább feldolgozni?
5. Mi a kedvenc műfajod?
6. Próbálkoztál már vers- és/vagy dalszövegírással? És ha igen, hogy sikerült?
7. El szokta venni a kedved az olvasástól egy szexjelenet? (például hiteltelennek érzed, nem valami igényes stb)
8. Az általad megírt karakterek mennyire befolyásolják a viselkedésedet, stílusodat?
9. A negatív karaktereket általában hogyan gondolod ki?
10. Mi az aktuális kedvenc számod? És miért?
11. Ha bármilyen kreatív tevékenységet elsajátíthatnál, mi lenne az?
12. Mi lenne a reakciód, ha az egyik általad megformált szereplővel találkoznál? Milyen környezetben képzeled el? Csak futó találkozás lenne, vagy megismerkednél vele? Szerinted tudná, ki vagy? Olyan dolgokat csinálnál/beszélnél meg vele, ami a történetben is meg van írva, vagy sima hétköznapi dolgok lennének?


És a jutalmazottjaim (?):

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Flickr Images